söndag 5 januari 2014

Något gick fel

när jag tänkte, men frågan är vad?

Ni vet de här

ju skulle göra 12 block och det har jag gjort ändå får jag inte ihop det på slutet....................
Jag är ju ledig imorgon också så kanske det löser sig imorgon.

Dagens har annars ägnats åt Spotify, Sportcentralen och Vinterstudion samtidigt som jag har roat mig vid symaskinen. Symaskinen är städad och oljad inför morgondagen så får jag bara till tänket kan det ju bli hur bra som helst.

En annan sak som jag har ägnat mig åt är att rensa bland alla sladdar och annat meck som fanns på skrivbordet. Jag jobbar ju inte hemifrån längre, då behöver man inte en extraskärm på skrivbordet, ingen bärbar telefon m m.

Nu ska det bli vardag igen och det ska bli rätt skönt, vår "jul" består av 2 st födelsedagar inom en vecka, julfirande x flera (med släkt, mannens barn och barnbarn och så då eget firande), Lundaspelen i handboll som blev 3 speldagar denna gången. Efter nyåret så började jag fundera över hur jag egentligen hann med att jobba i jourlaget tidigare år det brukade ju bli minst en dag i julhelgen och en dag under nyåret.

Under hösten tappade jag lite det där med att handarbeta varje vecka så mitt nyårslöfte är att handarbeta något lite varje dag, Majas löfte till sig själv om 15 min i Paradiset varje dag låter som ett bra löfte. Inget jourarbete=ingen "gratis" egentid. Vill jag ha egentid nu får jag ta semester eller vara flexledig.

God fortsättning på det nya året!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar