onsdag 26 september 2012

En vacker gåva

fick jag för en stund sedan via telefonen. Min brors familj sjöng en sång för mig, barnen som var med är mellan 4,5 år och 2,5 år och jag brukar ju inte precis prata i telefon med barnen eftersom jag inte pratar så bra tyska att de kan förstå mig.

Får berätta lite om helgens bestyr, det var ju perfekt städväder. Så det städades och fejades och till slut kom vi ner till mitt arbetsrum, med gemensamma krafter så flyttade vi om lite på möblerna för att loss lite mer golvyta. Jag passade även på att städa undan tyger och lägga dem i lite bättre färgordning, då såg jag att jag hade mer tyger än vad jag hade tyckt under ett längre tag, så de jag köpte i förra veckan för att fylla på förråden "behövdes" egentligen inte.

Vad som däremot har behövts länge är den här

det känns på något sätt som om en 12,5" är en del av basutrustningen för en quiltare.

Så nu ska jag bara hitta vägen till symaskinen igen, det känns som om stigen dit är igenväxt.

Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!
    "En stor-, en liten kvadrat en lång och en kort" brukar jag säga att man behöver i linjaler.
    Kul att tyglagret hade förökat sig!;-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Den är du värd!!! Grattis...grattis på din dag!!!Kramar i massor fr. lilla jag

    SvaraRadera
  3. Grattis på till födelsedagen så här dagen efter.
    Kram Eva

    SvaraRadera