söndag 13 juli 2014

Perfekt syväder

Som jag har längtat efter en regnig dag!

Det där med att sola är inte min grej egentligen men barnen gillar att vara på stranden alltså får mamma gilla läget.

Nu har halva semestern gått och jag känner mig inte ett dyft utvilad........................, handbollsturnering, fotbolls-VM, gäster, barnens kompisar och annat som ska skötas om.

Med en bränd fot efter förra strandhänget så har jag fått anstånd med fler dagar på stranden några dagar till.

Igår när det började mulna på så mackade jag en quilt som bara väntar på lämplig tråd sedan är det dags för quiltning. Senare på kvällen när det hade börjat regna så åkte dessa under kniven.

Jag fick själv bestämma reglerna och det är väl tur när man inte vet vad man ska göra av sina tyger. De här tygerna har fått sällskap av något tyg som jag fick med en scrapbag från Hawthorne threads.

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Snygga tyger!
    Min top är klar, men mackning och kviltning ligger på vänt!
    Måste göra annat emellan!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Spännande spännande jag väntar..../Bambikram

    SvaraRadera