söndag 6 mars 2016

Min vän Pia

Hon har lösningen på det mesta på syfronten, kanske även annars förresten, man kan säga att hon har en lösande effekt.

Gamla Bettan =
 fungerade inte som det var tänkt idag.
 
Den fick olja, jag gjorde rent, bytte övertråd och jag bytte undertråd.
 
Då ringde jag Pia så sa hon det förlösande, har du bytt nål? Ja det gjorde jag för några dagar sedan, men det var ändå den som felade. Utöver detta så blev maskinen dammsugen, first time ever tror jag.
 
Jag ville ge upp helt enkelt men sedan hade det tagit 14 dagar tills nästa gång jag fick sysöndag igen, jag ville ju sy idag och inte om 14 dagar eller efter maskinen hade varit på service.
 
Hade tänkt lägga ut bilder på två alster som har blivit klara i helgen, tack till mello, funkar hur bra som helst att fästa trådar när det är mello. MEN det snöar och regnar om vartannat idag så jag ställde in fotograferingen och hoppas på bättre väder en annan dag.
 
Vi hörs
 
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Det var ju bra att det var det som var lösningen på problemet, så du kunde sy lite till.
    Ibland räcker det att ringa någon och bolla lite idéer om vad som kan vara fel. Då fick maskinen lite allmän service också :o)
    / Pia

    SvaraRadera
  2. Kul att se en likadan maskin, som jag har. Det är den maskinen, som följer med på kurser och i lördags var den med och sydde gardiner till ett av barnbarnen. Den syr finare stygn än mina senare, dyrare inköpta.

    SvaraRadera