tisdag 19 november 2019

Vill jag fortsätta blogga?

Nu är det länge sedan jag bloggade, har jag inte sytt? Jodå jag har sytt och det jag lyckats färdigställa kan man se på mitt instragramkonto 125359c.

På något sätt har det varit skrivkramp om syendet, det är så grymt mycket annat som pockar på uppmärksamhet.

Flera saker har ändrats med mitt syende, jag försöker alltid sy av det jag har hemma, det här nog 1,5 år sedan jag köpte kvilttyger och så var det inte tidigare då jag köpte tyger med jämna mellanrum. Om jag köper något nu så är det enfärgade tyger att använda ihop med de mönstrade tygerna. En annan sak är att jag försöker att lämna så lite scraps efter mig som det bara går.

Ni vet min gode vän Herr Sprätt, han får vila mer nu än tidigare och det är också en del i ens utveckling att inte sprätta upp en söm för att tillfredsställa sitt kontrollbehov.



Just det här med att ha sytid är väl det som ändrats mest över tid, nu försöker jag få ihop 45 min varje dag, har en spellista på Spotify som är ungefär 45 min lång dessutom. Syr lite, stryker och förbereder så att jag kan sätta igång direkt när jag kommer ner i syrummet. Helt enkelt försöker jag utnyttja tiden väl för det är inte varje dag som tiden finns.

Jag vill fortsätta blogga men det kan bli om andra saker än handarbete och avkopplingen det ger.

So long!

Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar