onsdag 14 mars 2012

Svaret är att det finns flera svar

Arbetsmiljöverket har en uppfattning som baserar sig på rörelseutrymmet som behövs för att vårda en patient, en "fellagd" patient kan kosta sjukhuset många hundratusen om Arbetsmiljöverket kommer på besök.
Brandkåren har säkert en uppfattning precis som Eva J skriver.
Sjukhusledningen vill säkert inte heller överbelägga med tanke på ovanstående men har inget val när det blir trafikstockning på akutmottagningen.
Personalen har inget val när det börjar bli trångt i huset, oavsett om man har resurser eller ej så blir det överbeläggningar. I ungefär 14 dagars tid har det varit höjt beredskapsläge på "mitt" sjukhus därför att inflödet av patienter är stort samtidigt som en del avdelningar är "stängda" på grund av magsjuka. Alltså så länge det finns fysisk plats så lägger vi in svårt sjuka människor.

Resten av veckan ska upptas av jourarbete, och så ska jag passa på att sy några sömmar efter kl 9.30 imorgon. Sedan ska jag ha "vintersemester" i ett vårlikt Skåne och det ska bli skönt. Kanske går jag ut och tar en bild mina blommande krokusar någon dag.

Nu är det läggdags för den SIMS-spelande 6-åringen som kom för en stund sedan och sa att han köpt för många saker, det han hade köpt var 4 trappor, vad han nu skulle med dessa till i sin bostad, tur att dottern kunde reda upp det hela för jag begriper inte SIMS.

Vi hörs!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar