söndag 24 mars 2013

Farfar bakar

har blivit ett begrepp här. Eftersom mannen min har två "kullar" barn betyder det att han har barnbarn i nästan samma ålder som sonen. I vår familj är det fest när det bakas kladdmuffins eller chokladbullar men barnbarnet har en förfinad smak. Jag behövde muta honom för att han skulle ta sin medicin när han var här för ungefär en månad sådan och då klämde han äntligen fram vilka kakor han gillar mest SOCKERBULLAR! Farfar bakade en första variant för någon vecka sedan, den fick godkänt men jag hade ett annat recept i gömmorna som de använde idag, man brukar ju säga att ju fler kockar desto sämre soppa men här blev det ett bra resultat trots att vi var fyra som kletade med bullarna.

Vad är det med män och deras leksaker? Varför är Ferraribilar röda (för det mesta)? Kaffekokaren är mannens revir och den havererade igår, ve och fasa men jag tyckte att det var väl inte så farligt den hade ju använts i drygt 8 år. Så idag blev det inköp av en ny bryggare, brandbilsröd, eftersom vi har gatubelysningen bara någon meter från tomtgränsen behöver man inte tända lampan längre när man är på jakt efter kaffekokaren.

Någon som vet om FS har sin butik belägen på någon flygfraktterminal, fick shipping notification i måndags och i fredags kunde jag klappa på den nya tygerna.

Nu ska jag nog skypa en liten stund.

Vi hörs
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Här har far bakat bröd till mor idag!

    Det var "snabba puckar". Det är inte alla tygaffärer på denna sidan Atlanten som klarar av att leverera sina varor så snabbt!
    Lycka till med ditt arbete!
    Kram//Maja

    SvaraRadera