onsdag 3 februari 2016

Jag hade tänkt blogga om brunt idag

men kabeln till kameran har på något mystiskt sätt försvunnit. I detta fallet är jag helt säker på att maken är inblandad, vi har precis installerat en ny skrivare och då var det mycket meck med kablarna.

Nåja projekt att blogga om saknas inte. Jag har köpt mig ett piskställ hette det förr, men numera används det till klädhängare och där hänger en del som bara ska mackas och kviltas.

Det här projektet var mackat och kviltningen påbörjad men det blev inte alls bra på baksidan, så då fick jag sprätta.

Den här toppen har fått bårder och skulle ha dubbla lager bambuvadd, men trots omsorgsfull nålning så drog sig baksidestyget, denna gången framhärdade jag inte i att det ska minsann gå utan jag sprättade upp, tog bort ett lager vadd och mackade om. Nu inväntar jag kviltmood.

Sedan har jag ett projekt som jag inte kan tänka på längre utan måste komma till skott. Min och Majas utmaning, ni vet den där med Hawthorne threads scrapsbags.

Ni som följer mig vet ju att jag alltid skär först och räknar sedan, jag och Pia ska åka på fylla på energi-tur, vi ska till Panduros outlet och köpa Tildatyger så att jag har lite baksidestyger att jobba med framöver, sedan ska vi till Stoff och Stil, sen får vi se om vi hittar på något mer kul. Jag räknar med att jag har fyllt på med tyger till olika projekt som har gått i stå, bland annat utmaningen räknar jag med att ha tyg till efter tisdagen.

När mina underlägg är klara, hälften är klara, då ska jag börja sy i Ella blue basics tygerna som jag har beställt en FQ-bundle av och jag ska sy de där besticksförvaringarna som jag har haft på att göra-listan i många år nu.

Vi hörs!
Carina i Furulund



2 kommentarer:

  1. Så fint dette var :)
    (og veldig kjedelig å måtte sprette opp)
    Hilsen Fredrikke

    SvaraRadera
  2. Det finns alster att jobba med förstår jag .. Lycka till !!💕💗❤️kram

    SvaraRadera