onsdag 10 augusti 2011

Fnurra på tråden

nej, inte maken och jag men symaskinen fick en stor fnurra i spolhuset när jag försökte sy under förmiddagen. Det hela krävde ett operativt ingrepp med pincetten. Så nu går båda symaskinerna som de ska igen. Den gamla maskinen tyckte om oljan och låter inte längre som en tröska.

Idag har jag provat att sy i plastad frotté, tog fram min gamla trotjänare för detta ändamål ifall det inte skulle gå bra men det gick alldeles utmärkt. Om jag orkar blir det mer bloggat med text och bild ikväll.

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Här har också rengjorts och oljats idag.
    Den kära Janome 1600 lät som en gammal såg.
    Med rätt behandling så spinner den som en katt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Detta är precis det jag skall skriva till de mina inför höststarten...rengör eran maskin och byt ev, nål!!Ha en fortsatt mysig onsdag!!Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv