söndag 28 augusti 2011

Mycket OT

Nu har jag inte varit i närheten av symaskin på många dagar känns det som, men det är inte sant, i torsdags lyckades jag sy några sömmar.
Men jag har börjat jobba efter nästan 4 veckors gudomlig semester, så nu känner jag mig som en väldigt seg kola.

Helgen har jag tillbringat med att titta djupt i färgburkar, 40 m2 panel skulle kvistlackas två gånger och sedan laseras två gånger, nej inte hann vi bli färdiga så vi fick skicka över stafettpinnen till en ny målare som skulle komma och slutföra i veckan som kommer.

Sonen har flyttat ut ur vårt sovrum efter ungefär 6 - 7 veckors exil från sitt rum, vi glädjer oss lika mycket som sonen över detta, "sista natten med gänget" var stökig. Så nu får gardinsömnaden återupptas igen, nya Blixten-gardiner kommer det att bli.

Ett litet men naggande gott brev damp ner i brevlådan i fredags. Bild kommer endera dagen, det var Jenny som hade skickat sitt pyttetäcke med block från Brita F.

Nå nu är det sen kväll och jag behöver nog duscha av den sista färgen som inte försvann i handtvätten.

Vi får höras en annan dag!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag väntar på Bettans täcke.
    Förhoppningsvis är det klart för leverans i veckan.
    Mina liggger tvättade och väntar på strykjärnet!
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv