onsdag 1 februari 2012

Min tideräkning tog slut vid 2011:s slut

Jag vet att det är år 2012 men mina fingrar har ännu inte lärt sig att det är 2012, varje gång jag skriver ett röntgenutlåtande ska det dateras, tror att jag har fått ändra det jag skrivit varenda gång ännu!

Just nu provar jag något som jag och  KM har diskuterat ett tag, att åka buss till och från jobbet. Igår var första dagen. Jag sparade in 20:- av de där förhatliga 380 kr som jag fick betala i parkeringsavgift, hur mycket jag sparade i bensinkostnad vet jag inte men förhoppningen är drygt 1000:- i månaden som jag/vi ska ha roligare för. Om jag får bestämma så blir det X kuvert men jag vet redan att det blir kanske inte så många kuvert som jag önskar mig.

Annars har det tagit rätt hårt på tyglagret så jag har alla skäl i världen att titta på amerikanska tygsajter så att jag inte missar något kap.

S & S ska få ett besök på fredag, har tömt rejält på hyllan för lakansväv, har ju två myskviltar på G så lite fleece och annat skojigt ska också med hem.

Nu borde jag gå och duscha inför dagens begivenheter, men det lockar inte alls.

Ha en bra dag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Vi här ute i cybern väntar med spänning ,,på alla de fönsterlösa kuverten som kommer att anlända!!Kram på dig Carina

    SvaraRadera
  2. Håller med Evaj- Kuvert är spännande och vem vet det kanske dyker upp fler än de från USA!
    Åk buss och spar både natur och plånbok.
    Med bra musik i öronen och ett ritblock och penna så brukar de flesta bussturer gå bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner detsamma...att tyglagret börja tryta och värre lär det väl bli, så det är nog bara börja spana och shoppa några tjocka kuvert...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv