söndag 5 februari 2012

Tömma diskmaskinen,

köra barn, laga mat, hålla fyr i kaminen, fylla diskmaskinen, bygga lego, sy en söm, laga mat, hämta in ved, sy en söm, bygga lego.

Detta skulle kunna vara reklamen för Johan Wester och Anders Janssons nya show, för de har haft reklam uppsatt på bussar med korta fraser typ skriv en bok.

Men i kylan (ja jag vet att kyla är relativ) som råder i Skåne gäller det att hålla kaminen igång så hämta ved, hålla fyr i kaminen, spinka bränne och sätta fyr i kaminen är egentligen en mer rätt mening att börja med.

Någon söm hoppas jag på att få till idag med, brännsy är det inte tal om dessutom måste jag sprätta upp några block som blev fel igår när jag försökte mig på att brännsy ihop dem innan kvällsmaten. Har dessutom en långsöm som inte vill bli som jag vill.

Grunnar lite på dagens kosthåll, sonen säger att han mår inte bra om han måste äta fisk...............

Ha en bra söndag i kylan!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Att hålla brasan vid liv denna söndag är det nog många av oss som har som sysselsättning!!Vi är ju inte vana vid denna rååa kyla!!Varm kram från Varberg

    SvaraRadera
  2. Vi syr när du säger till!
    Det är jämna plågor nu så om du kan splittra dig så som du beskriver här så klarar jag det också/ jag kan nog inget annat heller!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv