fredag 20 januari 2012

En toppendag

och ändå har jag haft ett präktigt hjärnstillestånd så att jag fick skriva ut bilder på hur blockutläggningen till en ny topp skulle se ut.

Det började redan imorse, det kom ett mail med frågan "vi syr väl idag?" Visst gjorde vi det på var sitt håll och vid olika tidpunkter. Direkt efter mailet sprang jag en våning upp, iklädd pyjamas och raggsockor och gjorde klart 9 pinwheel-block sedan var jag tvungen att uträtta några måsten så jag fick kliva ur pyjamasen. Hem igen och började skära, japp tygbantningen går alldeles förträffligt just nu till och med ett vitt lakan gick under kniven.

Så jag kan varmt rekommendera en mailkonversation med en sysugen Maja för hon sätter sprätt på en.

Förhoppningsvis får vi en sydag ihop i nästa vecka, hon i Ryd och jag i Furulund, med datorerna på!!

Ha en bra helg, nu ska jag gå och stryka remsor!

Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Åhh, låter som en mycket trevlig dag.

    Kram vännen.

    SvaraRadera
  2. Tack själv!!!
    Så kul!!!
    Idag har t.o.m. fingrarna varit med!!!
    Sys på tisdag!!!
    Kram

    SvaraRadera