lördag 7 januari 2012

Många projekt på upploppsrakan

Under en längre tid har det hängt två stora toppar och tittat på mig, häromdagen mackade jag den ena och har faktiskt quiltat en del på den idag, den andra mackades med hjälp av maken för en stund sedan. Som den materialförvaltare han är så monterade han ner vävstolen och stuvade undan den samt monterade det andra stora bordet som är tänkt som mackningsbord.

Till dagens Tour de ski har strumpstickorna varit framme, visserligen föreligger det inget akut behov av varma strumpor men jag kan ju ändå göra de påbörjade färdiga.

Inköpslistan har utökats med bred maskeringstejp, det går i och för sig bra att tejpa fast baksidestygerna med frystejpen men den är smal och fäster dåligt på underlaget.

Ska jag vara riktigt ärlig så står det mer på inköpslistan men det får vänta ett tag, tror inte quilttyger tar slut i första taget.

Funderade på att köra till S & S för att införskaffa baksida till babytäcket när jag kom att jag faktiskt hade ett utmärkt tyg och bomullsvadd liggandes i skåpet. Nåja dit kommer man ju att köra rätt så snart i alla fall. Det börjar ta på tygerna som går att använda till baksida så ett inköp av lakansväv behövs snart.

Nu ska jag gå och tvätta barnen som lekt med tuschpennorna idag, de har ritat mustascher i olika färger, risk finns väl att de inte blir rena.

Vi hörs!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag blir avundsjuk!
    Inget fungerar för mig!
    Har så ont!!
    Kram

    SvaraRadera