tisdag 17 januari 2012

På tal om material

så har jag hittat ett mycket billigare alternativ än heran som fungerar lika bra och som oftast är lätt tillgängligt i olika sammanhang.

Under de sista veckorna har jag kämpat lite med att quilta ett lite större täcke och ett golvtäcke, till det sistnämnda användes smörknivar flitigt till att markera var sömmen skulle gå. Så nu är det lukkekantssömnad som gäller, i sakta mak sys det, sport är bra att lyssna/se på när sådant ska göras, man slår ett getöga på TV:n då och då och sedan finns ju repriserna att tillgå för de snygga passen/målen, rycken eller vad det nu kan vara.

Idag blev jag friskförklarad, nåja nu pratar jag inte om de medfödda defekterna utan febern och infektionen som jag fick efter en operation. Nu är det bara blodvärdena/järndepåerna som ska hämta sig så kanske jag blir som ny.

Majas utmaning om att kolla in sina quilttidningar och leta upp ett block har resulterat i en stor hög med Quiltemagasinet som ligger med ett block eller projekt uppslaget, undrar om jag får tid att sy nu när jag ska börja jobba igen.

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Du är rolig du!!!
    Kanske ska vi sy någon dag då!
    Jag full av Alvedon och du med jobbdatorn på;-0)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du börjar bli bättre! Kramar Ullis

    SvaraRadera