söndag 11 september 2011

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh

efter två dagar med underbart väder i huvudstaden så har jag kommit hem till den regniga verkligheten.
Min första reflektion kring Lars Wallin-utställningen var "har han designat det också", det var allt från bordsmargarinförpackningar till hans omtalade klänningar. Många fotot, teckningar och klänningar var det. Undrar om han någon gång har stopp i ide-röret? Jag menar har man gjort alla kostymerna (100 st) till ensemblen som gjorde Gustav III så kan det inte vara stopp alltför länge i alla fall. Men det var inte bara hans utställning som gjorde dagen även spårvagnen till Djurgården gjorde dagen, omgivningarna och utsikten ute på Valdemarsudde givetvis. Trist men sant så var det fotoförbud. Jag kan bara säga så här, om du är sugen på att se vackra saker och har en lång stund över så fundera på om inte ett besök på Valdemarsudde vore något, för min del får de gärna turnera runt Sverige med utställningen, jag vill se den fler gånger!

Kungligt vintage var inte alls så omfångsrik och det borde finnas gott om galastassar att ställa ut, det som fanns var vackert, man fick se lite finurliga lösningar för bh-band bland annat. Lite skriven information om de olika leverantörerna fick man sig till livs, men jag gick därifrån aningens besviken, fotona från Livrustkammarens hemsida fick en att tro att det var en omfångsrik utställning men så icke.

Andra roligheter som jag hittade var Band-Mattson, wow vad mycket roliga band det fanns där. Efter lite letande hittade jag Ohlssons tyger, nej inga fynd gjordes. På det hela taget åkte jag hem tomhänt trots huvudstadens digra butiksutbud. Däremot skaffade jag mig värk i ben och rygg, många kilometer har jag vandrat. Bodde mitt i kändisarnas vattenhål för nattliv, Stureplan, centralt och bra, inte speciellt långt att gå oavsett vart man skulle.

Ha en bra söndag!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Skulle också vilja se de där utställningarna, men något Stockholmsbesök blir det inte för mig!
    Hoppas att kroppen inte fått allt för många "törnar".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaka hemma igen!ocg att plånboken är fylld....../kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv