torsdag 22 september 2011

Antropologernas julafton

var det idag när BR hade nyöppning av en butik i Löddeköpinge. Vi var många som hade sett annonsen om att om var medlem i BR-klubben så fick man 50 % rabatt på LEGO. Detta var inte något jag kan rekommendera för någon med svaga nerver, utförsäljningen hos Veronicas var en västanvind i jämförelse. Det fanns definitivt människor som inte klarade trängseln bra.

Kunden före mig hade nog inte varit i en leksaksaffär på länge, hon hade gigantiska högar med lådor, nästan lika höga som henne själv som hon förde framför sig på vägen till kassan. Kön gick hela affären runt, det fanns "inkastare", röd matta och avspärrningar för att få det hela att fungera. 2 timmar av min lediga dag la jag på detta äventyr så min slutsats är att nu kommer LEGO inte gå i konkurs detta året och inte är det något fel på svenskens plånbok heller. Visst skulle man kunna lägga på hög men till vilken nytta, ungen kanske inte leker med LEGO den dagen den får det.

I övrigt har jag försökt pressa ner en brevpåse som fick frankerats som skrymmande i en postlåda, nej jag fick inse att jag fick köra iväg med den till ett inlämningsställe, den var visserligen mjuk men inte tillräckligt för att få ner den i lådan.

En liten stund av förmiddagen var jag hos Veronica idag, hade hela affären för mig själv en lång stund, det kändes inte ens utplockat, fortfarande är känslan att detta är trist, hon är en så go tjej.

Igår lämnade jag ifrån mig lite pyttetäcken, närmare bestämt 39 stycken, resten ungefär 50 stycken ska lämnas i veckan som kommer, är det någon som vill få med sitt täcke så har ni chansen någon dag till sedan blir det ingen lämning förrän till våren.

Eftersom jag känner mig mindre egoistisk idag så har jag bestämt mig för att en ny symaskin, ett konto i lämplig tygaffär och en fet kamera kan strykas från gårdagens lista, istället kanske man borde köpa halva leksaksaffären och skänka till lämplig instans som fördelar hjälp till fattiga barn i Sverige.

Vi hörs!

Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Åh, synd! Jag som börjat leka med tanken att sälja en symaskin till dig;-) Kanske lika bra det! Skulle nog ha svårt att skilja mig från "brorsan".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Detta med trängsel ,knuffar och jag ska ha,,när det är billigt eller rea,,,detta hände en gång i Borås,fär många många år sedan.Då gällde det jordgubbar!! Rena blodbadet var det och mina pojkar var med och tittade på detta elände.Något de aldrig glömmer,hur VUXNA beter sig..förhoppningsvis en läxa som de tagit med genom livet./Kram

    SvaraRadera
  3. Det lät nästan som det inte alls var värt insatsen ens för billigt lego, men ibland så får man offra sig ;)
    Vilken bra idé att köpa halva affären och skänka till dem som har mindre!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv