söndag 18 september 2011

Vad gör man en regnig helg?

Syr? Syr igen och igen?

Jovisst har jag sytt både några sömmar på maskinen och några för hand, har ju några birdieblock att sy.

Men jag har också varit gamig, Veronicas quiltbutik ska läggas ner, vilket är jäkligt trist. Där man tillbringat lite tid genom åren, bl a någon långlunch. Hennes butik såg ut som en tunnelbanestation i rusningstrafik igår när hon öppnade kl 10. Jag köpte precis som alla andra saker till fyndpris men kanske känna en sorg över att vi quiltare inte har gynnat henne bättre.

Jag önskar att det hade varit mer ro att titta men jag får väl försöka åka in igen i veckan. Jag fyndade lite av varje.
Sedan på söndagen och det var tänkt att vi skulle göra något åt ogräset, men det skötte regnet om bättre så vi har varit på bio, för sonen var det första gången, han tyckte att filmen tog lång tid.

Vi hörs!

Carina i Furulund

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det synd att hon ska lägga ner. Förstår den "gamiga" känslan, men får väl tänka så här att nu när hon tagit beslutet att stänga så är det väl skönt att hon blir av med sina tyger. Förhoppningsvis tjänar hon lite på dom iaf!
    Hade många planer för eftermiddagen, men soffan blev skönast!!!
    Hade nog somnat på bio!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här skall det sys må jag säga!!!Tråkigt för alla när godisbutiker läggs ned./kramis

    SvaraRadera
  3. Visst är det jättesynd att hon ska lägga ner, och så har man för långt för att fynda...Grattis till dig som hittade så mycket godis:O))

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen synd att hon lägger ner, nog för att jag hade lite för långt till hennes butik.
    Nåja härligt godis har du fyndat iaf!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv