onsdag 21 september 2011

Om jag hade fritt

tillträde till Sveriges valutareserv så skulle jag:

*Ta en mycket lång semester!

*Köpa mig en symaskin med start- och stoppknapp bums!

*Ha ett obegränsat konto i en lämplig tygaffär, kanske till och med ha en egen sådan.

*Ringa byggmästaren och säga åt honom att komma och göra alla de saker som jag vill åtgärda på huset samtidigt som vi åker på den där långa semestern.

*Skänka en stor slant till världens svältande barn.

*Bilda en stiftelse med en stor pengapott som skulle gå till forskningsprojekt inom olika medicinska områden som inte alltid prioriteras (=de områdena ger inga vinst för läkemedelsbolagen)

Antagligen skulle jag göra fler saker än så särskilt sådant som är till gagn för andra. Men idag känner mig lite egoistisk så kanske borde jag lägga till att köpa mig en fet kamera på listan ovan.

Nu ska jag gå och lägga sonen (förhoppningsvis inte somna med honom), skära lite tyger och stoppa i ett kuvert och sedan se om jag kan få till några stygn på birdien. Det där kuvertet lär inte hamna på lådan förrän imorgon.

Efter det ska jag njuta av att vara ledig imorgon för sedan är det helgarbete igen.

Vi hörs!

Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. ha en skön ledig dag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Önska kan man ju alltid,men tänk om det slår in ,vad skulle du göra då tro??? Tippar på en semester resten av livet och sitta bakom en Janne(kanske) och bara gotta dig med massor av härliga tyger.....Resten tar banken hand om ,,eller???Kram ,kram

    SvaraRadera
  3. Om jag fick önska mig vad som helst så skulle det vara en bättre hälsa och massor med pengar!
    Sedan så skulle vår önskelista se ungefär likadan ut.
    I dagens tidning berättades det att Swedbank tar 150:- för att betala räkningar som folk kommer med till banken! De människorna skulle jag också vilja hjälpa! (Ja, inte de på Swedbank).

    Kramar!!!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv