onsdag 21 december 2011

Det är synd om maken

som har en trött och infekterad hustru! För att göra det lite lättare för honom fick sonen följa med när undertecknad skulle till frissan. Sonen gillar frissan så länge hon inte klipper hans hår. Under tiden fick maken handlat mat inför helgen i lugn och ro. Det ska bli skönt att slippa stora mataffären dagen innan julafton, då brukar kön ringla sig igenom hela affären trots självscanning.

Så här i elfte timmen så har jag påbörjat två nessar, som vanligt är man ute i god tid.

Har packat två mjuka kuvert idag, till två vänner som har haft ett oändligt tålamod denna höst som varit lite jobbig med mycket sjukor, både egna och andras. Nu tror jag inte att posten kommer att komma fram innan jul men då får det bli en försenad julklapp i så fall.

Smålandsbaksidan och boogiemonstren väntar bara på att få lite hjälp med mackningen, eftersom mitt arbetsrum fortfarande är till hälften fyllt av en säng som inte ingår i ett syrums normala inredning kan jag inte macka där utan får försöka antingen på köksbordet eller på en lämplig golvyta. Men så hittade jag först inte vadden och min hjärna började tänka tanken att jag kanske slängt vadden av misstag men den var inte på sin plats helt enkelt, den är funnen och det är tur för påsen innehåller vadd till två täcken.

Som ni förstår så har jag fortsatt att glutta i Eva J:s energipåse, och det har gjort nytta.

Vi hörs, nu ska jag stryka lite och så fortsätta lyssna på Robban Broberg.

Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Att hjärnorna stänger av händer ju både då och nu!
    Börjar fundera över om det är så det kommer att vara i framtiden.
    Har börjat träna min med korsord igen!
    Försökte börja sy av Central Park idag, men fick ge upp.
    Här är en som ska till frissan idag!
    Ta hand om dig nu!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv