onsdag 7 december 2011

Totalt vingabruten

Anledningen till mycket av stressen under veckorna som gått var att jag skulle opereras och jag behövde lära upp en ersättare på jobbet. Vi skulle få en nyanställd tjej i början på november, hon kom och hon är nu fullproppad med allehanda information och jag är numera fullproppad av medicin.

Men jag är hemma igen och det är en välgärning, två nätter i en sjukhussäng är åtminstone minst en natt för mycket för min rygg. Tacka vet jag min röda soffa eller min egen säng.

Jag hade tänkt mig att sticka lite på raggisarna som jag håller på med men de satte nålarna så dumt att det var inte att tänka på.

Är det någon som är designsugen så är nog sjukhussängar ett område som behöver utvecklas, men då tycker nog politikerna att vi vill ligga för länge i dem om de skulle bli bra.

Min väninna Pia kom förbi avdelningen precis innan jag skulle åka hem med en tidning som var så sprängfylld av olika idéer att min hjärna gick igång så fort jag öppnade tidningen. Jag har bara kommit halvvägs och redan avverkta julkort, hemmagjord snaps, lite stickning och annat smått och gott, undrar vad andra hälften består av?

Ha en skön kväll!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. STOR kram och kom ihåg att vila dig i form!!!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, ja att sova på sjukhus är inte som hotell minst sagt, men det är väl som du skriver för att vi inte ska vilja stanna för länge!! Ta´t nu lugnt så att du kommer i form till jul!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv