lördag 17 december 2011

Julens kletigaste dag

hittills, vi har bakat gotlandslimpa och det känns som vi har kletig deg överallt efter det. Men avstå från att baka det brödet finns inte på kartan, en skiva av brödet och skinka på, det är jul det.

Jag har försökt rationalisera bort pepparkakorna i år, eftersom jag vet att jag kommer att stå med dem själv, sonen bakar inte, det är för tjejer................ hm har han inte fått samma uppfostran som dottern? Dottern tycker att det är kul att baka pepparkakor i ungefär 30 min eller så. Så i år blir det stora pepparkakor så doften kommer in huset.

Sytt har jag inte gjort idag trots goda intentioner, men dagen är ju inte slut ännu förstås.

Här kommer bilden på min julklapp:

Tack Maja både för strumpan och de vackra tygerna.

Som ni har förstått så håller jag på med ytterligare ett babytäcke, denna gången är det till ett väntat syskonbarn som troligen kommer att födas lite för tidigt så jag borde raska på med sömnaden.


De bruna tygerna är från Lollipop-serien, jag har snott en idé från en amerikansk blogg, många av 4-rutorna är ramade med gult, något enstaka med röda och några fler med orange tyger, sedan ska de sättas ihop och få en smal kant utanför, har inte bestämt om den ska bli blå eller grön ännu, sedan kommer ytterligare en ram med rutor i samma storlek som rutorna i 4-rutan, här kommer det bruna att få större plats.

Mina boogie monster hänger fortfarande fint uppe i köket, fortfarande inte längre komna, kanske kan jag få ett ryck efter bloggningen.

Ha en bra lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Syskonbarnets täcke kommer nog att bli jättebra!
    Tygerna är fina och i härliga färger.
    Strumpan med innehållet är för att du försett mig med tyg i höst och sommar!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Barntäcket både ser och låter lovande ut, kommer säkert bli kanon!!
    Här bakas aldrig några pepparkakor, bara köps färdiga på burk ;)
    Ha en trevlig fjärde advent!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv