torsdag 17 maj 2012

Undrar hur långt

tygerna räcker? Kan det bli en mysfilt av det hela? Majas utmaningstyger var ju något att bita i men roliga att bita i, trodde jag skulle få toppen klar idag men inser det orimliga med ett präktigt migränanfall. Nåja så här långt har jag kommit.


Det Maja är så bra på är att få oss att tänka utanför ramarna, våra personliga ramar alltså, jag har ju inte fullt ut följt uppmaningen om att använda lite tyg, det blev en remsa á 5,5" i ett röd-rosa tyg och massor av beige lakansväv för att framhäva tygerna. Jag filar på en utmaning i retur, den kommer visserligen bestå av Majas egna tyger men just den här sortens utmaning tror jag inte hon själv tänkt på. Jag hoppas kunna posta den senast söndag.

Här är det perfekt syväder blåst, regn samtidigt som solen tittar fram och så lite hagel på det.

Annars har vi lite sjukstuga, mannen klev upp vid middagstid (efter nattjobb) med feber och ont i halsen, jag hoppas att han behåller bacillerna för sig själv och inte sprider dem till resten av familjen.

Ha en bra långhelg så ska vi i vår familj arbeta.

Carina i Furulund

PS Eva W, jag har satt några remsor på din sydam, hon är inte bortglömd. DS.



1 kommentar:

  1. Supersnyggt!
    Du har verkligen fixat till de skrikande tygerna så att de ser hur läckra ut som helst!
    Grattis!!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv