torsdag 31 maj 2012

Jord under naglarna

och det är inte lätt att få in under mina avbitna naglar. Idag har jag "gjort" häckplantor och planterat sommarblommor och det var ett reningsbad för själen må jag säga.
Sådana här godingar har jag försökt fröså i början av min karriär som trädgårdsägare, nu har jag köpt in två kompaktexemplar.


Detta är inget vackert foto, så är det bara men eftersom kameran klyddar får det bli denna bilden i alla fall, en otroligt vacker fuchsia inköptes igår, ska bli kul att se hur vi får den att blomma och överleva i vår trädgård.


Farmor Elsas gryta som vattenuppsamlingskärl på uteplatsen? Ja varför inte, då använder vi ju hennes gryta.


Vit liten goding som jag hoppas kommer att trivas och fröså sig rikligt i vår trädgård.

Till sist lite syrelaterat.


Grönt är skönt!


Scrapsen från Tildes täcke fick sällskap av lite turkost.

Vi hörs!

Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder från dig idag!!! Både blommor och quiltar!!lättar upp och man blir glad... Istället för det gråa utanför....krammmm

    SvaraRadera
  2. Jag är så upptagen med att sy så jag missar det mesta ute på era bloggar!
    HÄR VAR DET FULLT MED FINT IAF!!!!
    KRAM

    SvaraRadera

Bloggarkiv