söndag 27 maj 2012

Vi hade finbesök

när vi sydde igår, Sigge och Evelina 5 år kom in en sväng på eftermiddagen. De tyckte ju inte att vi sydamer var så roliga så jag frågade dem om de ville hjälpa mig att lägga ut 5"-rutor, det ville de och Sigge tyckte inte att jag sydde snabbt nog så han tjatade på mig att sy ihop rutorna.



Kanske skulle vi inte ha lagt ut rutorna som barnen gjorde men vi är stolta över dem och deras insats och hoppas på att de vill komma på besök fler gånger när vi syr.

Totalt fick vi nog ihop 20 toppar igår, några av dem har fått baksida också men för flera av oss återstår tråkgörat att sätta på baksidorna.

I mitt fall krävdes det en extra tvättning av flanellen, katten tycker att det är så gott att ligga på den, för att den ska kunna användas till någon som helst täcke.

Ha en bra vecka!

Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv