lördag 15 oktober 2011

En 38-taggare är inköpt,

dottern har syslöjd den här terminen och har kommit på att det är rätt kul trots allt. Så vi fick styra stegen till Panduro idag, hon har fått för sig att hon ska ha en halsduk modell större, men inte så stor som mammas. Alltså inköptes garn och 38 taggaren eftersom hon inte kan sticka på vanligt vis.

Även jag tycker att den är rolig men jag får hålla mig till mina projekt så hon i lugn och ro kan göra sin halsduk.

Nu har virusen även anfallit vår familj, sonens astma har nått nya höjder idag, vi för väl hoppas på att detta var värsta dagen så vi slipper åka in med honom för inhalationer. För min egen del låter det som jag intagit mycket whiskey, vilket är en dryck jag inte gillar så man kan undrar var den rösten kommer ifrån.

Igår fick jag mackat djuren med lite fleece, så nu ska jag bara finna lite tid att sy också. Går i väntans tider, hoppas att mitt amerikabrev kommer i början på veckan.

Ha en bra helg!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Såg de där påtarna på Nordiska muséet när det var "Galen i garn".
    Krya på er hela högen.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv