lördag 1 oktober 2011

Rent statistiskt är jag nu

i livets utförsbacke, jag har precis fyllt 45 och med lite tur har jag lika många år till framför mig.
I år har det varit tunnsått med paketer, kan det bero på att jag fick min resa till Stockholm i 45 årspresent. Trots att minnena från resan och utställningarna är lika livliga nu som innan så önskar jag ändå att jag hade fått fotografera på utställningarna, det var mycket intryck där och då och jag hade velat uppleva det jag såg på bild i efterhand.

Nåväl bara dagarna innan min födelsedag fick jag ett tjockt kuvert, det var tyger jag bytt mig till + plus en rejäl present i form av en charm pack från Westminister fibers, yapp hjärnan gick igång direkt, så många kreativa tankar som flög fram på en gång. Charm packen är inte fotograferad men däremot en hel del andra tyger. Dessutom vann jag scraps hos Maja, en del av dem är redan använda.



Detta är resultatet av två tjocka mjuka kuvert från Maja, nu förstår ni varför hjärnan går på högvarv.


Så här ser det ut när barnet i mig har fått leva ut, inte öppnar jag mina paket fint, detta massakrerade paket inneöll 7 pyttetäcken.


Ett babytäcksprojekt, egna och fådda scraps, urusel färgåtergivning, fotat mitt i natten då ögonen också var dimmiga.


Något hände så jag kunde inte få in text mellan bilderna, gardinen är vit lakansväv från stashen och tyger som kom från Maja, det kuvertet har benämnt färgexplosionen. Tre gardiner har det blivit ännu så länge av de remsorna men mer finns kvar.

Bilden under är min enorma investering på IKEA, denna typ av galge har jag sett på flera amerikanska bloggar, började leta efter sådana galgar till i ett vettigt pris i Sverige, och jag kan väl säga att 9 :- är ett helt ok pris för galgen.

Vi hörs!

Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Kom ihåg:
    -Den som ger, den får!!!
    Gillar gardinerna!!!
    Ja, alltihop och tack för tipset om galgen!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv