tisdag 4 oktober 2011

Majas och Jennies scrapsskola

har varit lärorik och jag har varit elev hos dem ett tag utan att komma till skott men nu så är det proppen ur. Jennie skrev vid ett tillfälle det kan ju inte bli fel och det är nog så rätt. En av mina kollegor väntar barn efter många prövningar, redan när jag förstod att hon hett önskade sig ett barn lovade jag att sy ett täcke när det blev dags. Nu är det definitivt dags, ungefär en månad kvar för att vara mer exakt så nog behöver jag bli färdig alltid.
Redan i våras beställde jag tyger, bl a en panel som var så snygg men blocken hade blivit gigantiska så de fick jag gå hårt åt med kniven, kanske blir spillet en hjälp till baksidan. Bara mittblocket behöver några remsor till sedan är det dags för montering. Håll till godo.

Nu återstår det bara att bestämma vilken färg som det hela ska monters ihop med, blocken är olika stora så det blir nog skoj att få ihop det.

Sängöverkastet som jag har hållit på med ett tag fick bårder idag men bilden var inte så skojig så det får fotograferas utomhus en solig och vacker dag.

Undrar hur mycket bastyger Veronicas har kvar, kanske skulle jag kunna hitta något tyg där för att montera härligheten med.

Vi hörs!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Vilka gulliga djur det blir på babytäcket kommer att bli jättetrevligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar detta SKARPT!!!
    Dessutom så är det så roligt att se scraps som kommer från Paradiset!

    SvaraRadera

Bloggarkiv