söndag 30 oktober 2011

Söndagmorgon och regn

för att vara mer exakt känns vädret som idag är det dags att ligga gosa i sängen mest hela dagen. Nu går ju inte det, sitter just nu och försöker få igång laptopen inför dagens arbete. Gårdagens arbete kan man sammanfatta i följande:
Har du kapacitet att klara denna belastningen från kl 11 till kl 18?
Att ställa sig denna fråga kl 11.30 är kanske inte det mest ultimata sättet att inleda arbetdagen på. Det lugnade ner sig till slut och var faktiskt drägligt långa perioder.
Efter att Benson servat mig med god mat hela dagen så blev det kväll och aningens sen sådan, men då fick jag lite roligt gjort också. Bland annat har jag gjort en snodd av det här garnet.

Jag snodde bilden från någon garnförsäljare, tanken är att jag ska ta en bild nu när det är ljust ute och trådarna är fästa.

Avslutade dotterns halsduk på quick kniten, det hade gått i stå för henne så jag gjorde några varv åt henne medan jag kollade film. Det är bra med saker man kan göra utan att behöva kolla allt för mycket på arbetet när man vill kolla TV samtidigt.

Nu har jag datorn igång och har lyssnat på lite livgivande musik under tiden. Nu blir det rast och vila på soffan en stund sedan ska jag sy några sömmar på broderimaskinen innan det är dags att arbeta.

Vi hörs!
Carina i Furulund

1 kommentar:

Bloggarkiv