torsdag 6 oktober 2011

Påtdocka/sticklisa

Någon som har provat att göra en egen? Jag har fått för mig att jag vill ha en med 8 "piggar" på såg en blogg på internet om en familj som själv gjort sin påtdocka med hjälp av rundstav och spik men det var en med 4 piggar.

Har efter lite letande i dotterns rum lyckats hitta hennes, igår var jag en sväng hos Veronicas för att hitta bakgrund/bårdtyg till mina scrapsblock då passade jag på att gå in om Panduro, deras quilttygshylla har minskat i omfång, de skulle dra ner på quilttygerna till förmån för Tildatygerna. Kollade även in garnhyllan och fick tag i ett acrylgarn till stickor 8, det provar jag att påta med just nu, en orange korv ser det ut att bli.

Jag har lyckats få till lite sytid i veckan men ännu inte kommit så långt att jag har något färdigt men skam den som ger sig, det projekt som ligger närmast färdigställande ska bara ha köra i diket-quiltning så det borde gå fort.

Den där handbollsmatchen som blev uppskjuten är ikväll, så bakning och förberedelser har stått på dagordningen i dagarna två, men det bästa av allt är att far och dotter är iväg nu och om en stund får jag lov att basa över fjärrkontrollen en stund.

Det är dags att sluta med skrivandet denna mycket regniga och blåsiga dag.

Vi hörs!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Jag har en handgjord påtdocka med 4 nubbar i en trådrulle av trä. Dessutom en i plastäven den med 4 piggar. Ska bli kul att se din "8-taggare"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade också en av en trådrulle när jag var barn. Har ett par stora trätrådrullar kvar så jag tror jag ska göra en ny. Jag har också fått lära mig hur man stickar snoddar så det ska jag testa vid tillfälle.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte helt lätt att få den mängd av sytid man skulle önska!
    Ha en bra fredag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv