onsdag 16 februari 2011

idag var inte sylusten så stor

så det blev soffan, birdie-block 2 och alpina VM en stund på förmiddagen. Efter det har jag ägnat tiden åt att skära ner solgul flanell i breda remsor, en baksida till ett pyttetäcke blev det och baksida till Afrika-täcket som har varit på G väldigt länge nu.
Nu är snart andra jourdagen på väg att ta slut, det har varit en lång skrivdag, kanske inte fler utlåtanden men många väldigt långa sådana i gengäld. Har precis ett pyttetäcke i symaskinen en liten bit återstår sedan är baksidan fastsydd. Det senaste året har det fötts ganska många trillingar i Lund, vill de ha likadana täcken till sina trillingar? Alldeles oavsett om det vill ha likadana täcken eller ej så har mitt förråd av flanell sjunkit dramatiskt, skulle behöva göra en stor beställning, får se om det blir en utlandsorder endera dagen. Har en väldigt rolig panel som med fördel kan användas till pyttetäcken, kan nog bli ett och annat täcke av den.
Imorgon ska jag leta upp nya batterier till kameran så att jag kan fotografera birdie där den hänger på designväggen ihop med ett block som jag på något sätt ska vidareutveckla. Ska försöka undanhålla sonen kameran så att batterierna håller mer än en dag.
Har förresten funderat på att raka av pälsen på katten, jag har miljoner små gråa hår överallt i mitt rum, särskilt på de tyger som är mysigare än andra att ligga på.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Till ovh från kommer en tanke upp om att raka min schäfer och göra om henne till nakenhund. Det är inte klokt hur mycket hår ett djur kan släppa och ända vara fullpälsad.

    SvaraRadera
  2. Håller med! Raja fäller en pälsmössa om dagen nu!
    Ändå så syns det inte på henne. Däremot på golvet hemma. Hinner inte damsuga i samma takt!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv