tisdag 15 februari 2011

Jag har fått sytid till skänks

tänk att det bara kommer till en så där. Nåja riktigt så enkelt är det ju aldrig. En av kollegorna är sjuk så jag ska ta hennes jour, alltså blev det många timmar över efter lämning på dagis. Yepp sitter vid dator och symaskin redan nu. Bra musik igång, kan dagen bli bättre?
Ja det kan den faktiskt, ni vet det där tyget jag letade efter häromdagen, det kom fram i "tö", nej det är definitivt inte tö i Skåne men vi har ingen snö i alla fall. Men eftersom det är skånsk vinter så håller man på att frysa ihjäl.
Dagen ska ägnas åt pyttetäckena som ligger ofärdiga, har tagit fram korgen med flanell så några baksidor ska jag väl kunna åstadkomma. Har ett block som ligger i korgarna för scraps som jag ska göra något av, har faktiskt kvar lite av de andra tygerna som användes till detta block.
Sedan blir det lite tankeverksamhet så att jag får till väskan som skulle varit färdig. Några stygn på mitt första birdie-block så också hinnas med sedan är det klart.
Eftersom jag ska joura imorgon också kanske jag borde lägga mig på soffan och filosofera en stund, (spara på de projekt jag har kvar, vill inte sätta igång något nytt riktigt ännu).
Ha en bra dag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Vilken mysdag du får!!!Kram

    SvaraRadera
  2. Njut!!!
    Förhoppningsvis blir mitt Birdie färdigt i kväll!
    Bilder kommer i morgonens blogg. Hoppas jag!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. du verkar fått en härlig dag! Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv