söndag 27 februari 2011

Jag tog mig i kragen

och gjorde färdigt min halsduk idag, kan det vara för att jag fryser som attan trots mitt extraelement? Men sylusten är inte så lättåtkomlig idag. Det har varit många och långa ord denna helgen så i takt med ordflödena så rann sylusten iväg.
Elsa har börjat sy, hon fick en bit av trasdockstyget från Panduro och så grävde vi scraps i lämpliga färger till anrättningen, ungefär 1/4 av det hon ska sy är klart efter dagens övning. Men hon och pappa börjar få vårkänslor så därför var ett cykelinköp mer lockande än symaskinen under eftermiddagen. Förresten så var det mer än Elsa som sydde i scraps idag, ni vet de där snygga täckena som Anna i Sandviken har inspirerat många att göra, av scrapsen som blev över efter Helens sömnad har börjat göra ett sådant täcke, kanske med Eva J-snits den som lever får se.
Du, Maja, jag har tränat maken länge i att inköpa tyger eller tillbehör jag vill ha, dessutom har han gått i skolan med Eva på Färg och Form så därför brukar det inte vara några problem med att få honom in i en quiltbutik, men det blir inte alltid den dagen jag har tänkt mig. Ännu så länge har han inte varit hos Veronicas men jag får väl skicka dit honom i något " viktigt"ärende som inte låter sig göras någon annanstans.
Nu vill röntgenjouren ha min uppmärksamhet den sista kvarten av arbetspasset så vi får höras en annan dag!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Nå, man kan inte sy alla dagar...Men förhoppningsvis så återkommer lusten starkare!

    SvaraRadera
  2. Jag letar efter min sylust och någonstans finns den väl! Antar att jag måste leta bland de rätta tyghögarna och plocka undan lite gammalt bråte först! Min KM hjälpte mig att flytta 2 st sybord i dag och sedan tillbaka igen! Jag har det så ultimat bra som det går i mitt Paradis. Måste "bara" städa!!!
    Ha det gott!
    Kram Maja
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv