söndag 17 april 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

för att göra en lång historia kort så skulle jag titta på Så ska det låta i fredags och brodera på birdieblock 4. TV:n fungerade inte min mors och fars gäststuga och sonen hade bestämt sig för att det var otroligt spännande att springa från gäststugan in i huset för att kissa. Till slut gav jag upp mitt försök att få titta på TV och brodera.
Under lördagen var det likadant, det blev inte som det var tänkt men det blev bra ändå. Jag skulle hälsa på min 87-åriga mormor som precis sålt sitt hus och flyttat i lägenhet, nej det blev inte så, att flytta har tagit hårt på hennes krafter och hon blev inlagd på sjukhus i lördags. Istället åkte jag till Kivik och hämtade lite pyttetäcken hos Laila och fick se några mycket fina quiltar, bland annat ett sängöverkast i olika vita tyger sytt i Friendship star, ett par vackra bonader fick jag också se bland annat en som var handquiltad.
För sonens del innebar detta en lång stund ensam med morfar, men det hade varit roligt. Antaligen är morfar sträng för fram på eftermiddagen så sa vi åt sonen att han skulle sova middag med morfar eftersom han hade väckt oss vid 4.30-tiden. Han sov middag ihop med morfar utan protester, hade jag sagt det så hade han inte somnat.
Efter sovstunden så fick han lära sig att spela "Svartepelle" och tre-i-rad, han roade sig kungligt men tyckte inte om att sitta med Svartepetter kvar när vi någon gång lät honom förlora.
Om jag har broderat? Jodå jag är halvvägs på birdieblocket men kanske hade jag önskat att det var färdigt, men önskningen slår nog in en annan dag.
Dottern och maken är på väg hem efter en lyckad helg, vi ska fira hennes handbollslags 2:a plats i Potatiscupen med att köpa hem pizza, de väntas hem om en stund.
Slutsatsen av denna helgen är mycket snack och ingen verkstad!
Jag höll ju på att glömma en viktig sak. Jag glömde nästan att gratta Maja och hennes paradis på 1-årsdagen, vilken 1-årsdag sedan, så mycket glädje och inspiration hon ger oss.
http://majasparadis.blogspot.com/
Ha en fortsatt bra söndag!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv