fredag 8 april 2011

Jag är inte känd för mitt

tålamod, men någonstans på vägen har det nog blivit aningen bättre trots att det sägs att vissa saker blir värre på äldre dar.
Alltså har jag haft överseende med symaskinens konstrande, det fattas en dekorsöm på väskan med hjärtetygerna, ja inte lär jag sy den idag men någon gång under helgen kanske sedan ska symaskinen på SPA några dagar och min gamla trotjänare får komma fram i ljuset igen.
Jag känner att jag måste återgå i funderingarna till det där med tråd, hur förvarar man tråd på bästa sätt? I låda med lock? I rumsluft? I kylskåpet? Det sista gör man ju med parfymer som man vill bevara extra länge. Vissa trådar hinner ju inte bli gamla medans andra tyvärr blir det, jag har rensat ibland gammal tråd i veckan.
Till slut fick jag tag på DMC-garn och fick sytt de sista 10 cm på makens mobilväska, bild kommer nog i helgen, dottern lämnade in beställning på något liknande men hon har hittat mina Hello Kitty-tyger så det får bli en mobilväska med det som bas.
Nu är det dags att sluta för dagen, har faktiskt sytt några sömmar för att stilla sybegäret en aning men nu måste jag strax köra till jobbet och kanske behöver jag något att sätta på mig då så nu är det dags att stryka kläder istället för tyg.
Ha en bra fredag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Visst ä det svårt det där med förvaringe, har mina instängda i en hurts, mest för att skydda mot fröken Huligan gillar att tugga på mina rullar.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Mina broderitrådar har jag på en vägg och de vanliga sytrådarna på en annan. Inget direkt solljus på dom och gångavstånd så att jag måste resa mig och gå om jag ska ha någon ny!
    Ha det gott!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har fått en award av mig.
    Kolla in min blogg!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv