lördag 2 april 2011

Morgonen började "bra"

med att jag välte ut ett glas proviva på köksbordet och fyllde Sydsvenskan med hälften av sörjan. Jag vaknade kvickt ur min morgonsömnighet. Försökte torka upp det mest med hushållspapper, kändes dock som det mer var en smörklick på en het panna än att det torkades upp speciellt mycket.
Nu sitter jag och väntar på att arbetsdatorn ska kopplas upp för det är snart dags för en dag i röntgens tjänst. Under gårdagen så sprättade jag brun tråd och provade inställningar på symaskinen, till slut fick jag till något som liknade en söm.
Förhoppningsvis kommer symaskinen fungera bättre när det bara blir raksöm igen, tror att maskinen inte gillade mitt trådval något vidare, trots att det är en broderimaskin så funkade det inte med maskinbroderitråden jag köpt. Hinner jag ska jag sy med Mettler-trådarna som kom från Maja under helgen.
Maken har inlämnat önskemål om en liten väska/påse till mobilen så det får jag försöka ombesörja under helgen, har hittat lite fina scraps som nog kan bli något bra.
Birdieblock 4 kom igår lagom tills abstinensen kändes aningen övermäktig. Har inte haft tid att skriva ut blocket än men det kanske bli under dagen.
Nä nu är det dags att ta tag i det som min bror brukar säga, ha en bra dag!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv