lördag 7 maj 2011

En vacker och solig morgon

är det och jag har chockat kroppen med en promenad på 45 min, det var länge sedan jag gick så länge sist. Promenaden fyllde mina sinnen med dofter och färger, bland annat en mycket vacker spireahäck kom i min väg.
Jag trodde i min enfald att promenaden skulle fylla mig med energi men icke, nu efter den obligatoriska stunden i badkaret är jag seg i hjärnan. Men det kanske egentligen beror på alla tankarna kring bustyget, jag har skuret och sytt så egentligen är det för sent att tänka om men formen kan ju skulptureras om trots allt. Nåja den som lever får se, det kanske blir utgångstanken trots allt.
Om en stund väntar några timmar i röntgens tjänst, med tanke på vädret så kanske det blir studsmattornas och motorcyklarnas dag idag, vi får hoppas att ingen bryter sig eller är inblandade i olyckor.
Familjen är på väg ut, vilket innebär att om doktorn inte dikterar så kan jag lyssna på musik på hög volym och fortsätta filosofera över mina tyger ifred.
Ha en bra lördag!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv