onsdag 18 maj 2011

Lite längre men säkert inte innehållsrikare

än i eftermiddags. Har frågat en väninna om det går att transplantera hjärnor, eftersom vi båda jobbade i huvudbranschen på sjukhuset för några år sedan så var det rätt person att fråga tycker jag. Väninnan tyckte jag skulle tänka över saken en gång till för jag skulle kanske få ett sämre alternativ, för som hon sa, där är egentligen inget fel på din hjärna, du har bara ont i den ibland. Kanske har hon rätt.
Nå chipset gick ju igång i eftermiddags, bara jag hade kunnat stoppa tiden så hade allt varit fixt och färdigt nu.
Här kommer en hoper bilder:
Det här tyckte Maja att dottern skulle få något av, knappast, inte för att hon inte har gjort sig förtjänt av det men detta tyg talar till barnet i mig, så det får bli något som jag gillar och vill ha av den biten.

Dessa tyger får bli en del av en påse till sonen, han har det som skomakarns barn. Kanske ska jag skynda mig att sy påsen för han ska ju inte gå på dagis i all evighet och det ser lite trist ut med systembolagspåsen i turkost även om jag gillar färgen på den.


Det här tyget talade inte till  mig direkt, varför vet jag inte, barnmönster är ju annars min grej.


Här började det surra med en gång, men blev tyvärr överröstat av bilarna på tygerna ovanför som vrålade till i starten så tanken försvann i ett avgasmoln.
Sist men inte minst vill jag visa en bild på min "hybrid" julros, ända från början har den blommat i två olika färger, någon som känner till varför blommor gör så? Den är så fin att titta på och när den börjar blomma tidigt så får man känslan av att våren kommer snart fastän det kan ta lång tid innan något annat blommar i trädgården.
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Jag tror att jag kan tolka det som att du är någorlunda nöjd med vårt tygbyte! eller????
    Det söta tyget med små lila grisar...
    ...låt en liten baby "sussa" under det!!!
    Bra att våra barn inom oss får njuta av lite Kitty tyg! Jag har gillat den katten sedan jag var tonåring!!!
    Kan inget om din blomma, men fin var den!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gulliga tyger. Du kommer nog på något att sy av resten av dem också.
    Julrosen är jättefin, kul med olika färger på blommorna.

    SvaraRadera
  3. Härliga tyger med härliga planer!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv