lördag 9 juli 2011

Jag har fått ett tecken

som inte går att missförstå. Kortdragarna i affärerna säger rätt ofta kortet inte är isatt och försök igen, ingenting hjälper i det läget. Detta måste alltså betyda att det är alltför flitigt använt eftersom chipet har brakat ihop långt sista användningsdagen på det. Då gäller det bara att lägga upp någon sorts strategi. försöka slippa matinköpen tills nytt kommer av sig själv? Beställa ett nytt och inte lossas om inför mannen att kortet används flitigt, hm ............................ undrar varför hans överlevt så länge?
Just nu är det jag som storhandlar och det lär jag inte slippa undan på någon vecka eller så, så det fick bli en beställning av ett nytt som redan har startat färden mot ett kraschat chip!
Kontentan av detta var att vissa saker var bättre förr, då hade man bara sedlar och mynt, alternativt checkar om inte dessa av någon anledning var slut.
Jag är ingen bakåtsträvare men jag inser hur skört vårt samhälle är när tekniken inte fungerar. Om strömmen går oförhappandes på ett sjukhus och reservkraften inte sätter igång då avstannar t ex all operationsverksamhet. Om det blir strömavbrott i affärerna, då stängs de ner eftersom deras system är datoriserade. På forntiden var jag med om ett strömavbrott i affären hemma, det var bara att fortsätta att handla, ficklampa, penna och papper löste hela saken då.
Nu ska jag se om jag kan få sy lite idag, håller på med min färgexplosion och vit lakansväv, pillade lite igår och får antagligen topparna färdiga idag.
Ha en bra lördag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Visst finns det en hel del att reta sig på och envisa katter kan få det att koka över. Men som sagt hon kommer nog snart in igen.
    Ha en underbar tisdag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv