torsdag 21 juli 2011

Uppfinnare någon?

Lite förfrågningar!!!!!!!!!!!!
Först och främst är det någon som känner till en ombyggd symaskin så att man inte använder pedalen? Syr jag mycket i kombination med jobb och köra bil så säger diskbråcket stopp. Inför dagens jour har jag hämtat reglaget som styr uppspelningen av ljudet i lurarna, alltså det jag kan styra med händerna, för fottrampa har jag sedan länge.
Är det någon som vet var man kan hitta bilden av den där gigantiska vita soffan med alla kuddarna? Jag hade så gärna velat ha tillgång till bilden. Men har slut på infallsvinklar för att hitta den igen.

Nu till lite annat.
Precis innan jag tog denna bilden hade jag sett två stora rumpor i köksfönstret. Men maken hann fly från fotograferingen. Också en arbetsställning man kan ha.

Gardin som ska användas i syrummet, det behövs tre stycken, topparna är klara till alla tre fönsterna, den ena modifierad bara. Av det som finns kvar ska jag göra tygkorgsförvaringar a la skräppåsen som även innehåller nåldyna i normalfallet, sedan tror jag att tygerna med blommor och fjärilar är slut.

Lite mer remsor till den tilltänkta väskan blev det.

Detta är snart enda synliga tecknet på sex veckors febril aktivitet, undrar hur lång tid det tar innan gräset återhämtar sig.
Inomhus har vi fortfarande en del kvar, bland annat vattenskadorna i vardagsrummet, får se efter byggarnas semester om det har torkat ut så att de kan åtgärda problemet då. Tyvärr tvingades jag att inse att det var dags för nya gardiner i vardagsrummet, på baksidan var det verkligen varierande blå färg. Jag som redan har x gardiner att sy framöver, får vara rädd om den gamla symaskinen eftersom den går att köra fort.

Förresten så har jag lyckats komma på vad som gör att jag inte kan lägga in bilder på datorn. NORTON ANTIVIRUS-program, jag måste stänga av det för att kunna lägga in bilder, det känns lite udda tycker jag.

Ha en bra dag!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Carina om jag inte fattat dig helt fel så är det trampan du vill slippa. Både mina Brother maskiner och min Janome 7700 syr utan trampa om man bara kopplar bort den. Antagligen gör fler märkens maskiner det.
    Snygg sömnad!!!
    Hade tänkt trycka tumme upp om det gått!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Min Bernina 440 funkar utan fotpedal.
    Mkt kul på gång hemma hos er :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Bloggarkiv