lördag 16 juli 2011

Symaskin som formel 1-bil

ja, jag börjar förstå vad Ingrid menar med att det är bra när det finns ställbar hastighet på symaskinen, min gamla Pfaff har det och den fick gå som en formel 1-bil igår. Tanken är att den ska få jobba lite idag också.
Åtta baksidor blev det och sedan hade jag fem täcken i olika stadier av färdigställande som fick sig några sömmar igår.
Tanken är att dagen ska bli lite som igår, go musik, symaskin och arbetsdatorn under en stund.
Maken hade tänkt sig komma hem hyfsat tidigt från beachhandbollen idag men dotterns lag tycker annorlunda verkar det som, fyra av fem matcher vann de under gårdagen sedan hem till mormor och morfar för mat och sömn. Efter dagens fyra första matcher så vet vi om de har gått till slutspel, gör de det innebär det ytterligare en stund utan familjen för min del.
Apropå flanell, jag skarvar rakt av, inga knep. Jag tömde korgen på "scraps" igår och nu har jag bara lite större bitar kvar för de sista täckena.
Nu har jag snart fått igång arbetsdatorn så då är det bloggavslutning som gäller och avslappningsövningar en stund innan det är dags att sätta igång och jobba. Jag hoppas på en stilla dag utan alltför svårt sjuka patienter.
Ha en bra lördag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du får en bra dag och att du håller dig själv frisk och fin!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett par dagar för sig själv! Hoppas att det blir ett lugnt arbetspass! kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Hoppas alla håller sig friska så du får tid för eget pyssel.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv