lördag 18 juni 2011

idag blir det långt

Under veckan som gått har min hjärna sysselsatt sig med diverse ting, bland annat har jag funderat över om jag bor i ett mindre slott, samtidigt så vet jag att jag köpte en koja för sisådär 11 år sedan. När materialleveransen till takbytet kom i onsdags då började jag undra på riktigt.
Men om det är så att jag bor i ett slott var är då tjänstefolket?
Maggan blir Textilkreatör på distans från och med nu, sista träffen ihop med henne hade vi i torsdags, jag var makalöst trött men ville dit för att se hennes min när vi överräckte vår lilla överraskning.
Vi firar/sörjer Maggans flytt till Partille med glass och jordgubbar.
Vad är detta? Överst låg en bild med Lisebergskaninen och ett vattentorn från Camilla. Uppmaningen var solklar, sy ihop blocken och quilta, ska vara färdigt till julträffen.

Ett block med vår relation till Maggan skulle göras och ett blått och vitt i vindsnurremodell.
För mig var det solklart med rosa och lila, färger som Maggan knappt vet att de existerar. Remember för att hon skulle komma ihåg oss, attityd för att vår attitydklubb har avsomnat (viktklubben). Grodan i tryckt med textilfärg har Maggan inspirerat mig till en gång för länge sedan.
Min vindsnurra.
Resultatet av våra utmaningsmödor, främst Ingrids klänning och hatt till dottern samt en väska. Maggans klänning och hatt till dottern, samt en mobilväska. Carina J:s nessar. Ewa W:s väska. Längst bak Mys väska och min egen väska för broderigarnerna och ett nålbrev modell större så kanske många av nålarna håller sig där. Till det kommer Majas spa-väska sydd av scrapsen som blev över från min tillverkning.
Ha en bra lördag i det typiska svenska sommarvädret, lite regn och lite sol!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint det blev av utmaningen!
    Jag kan berätta att jag för 10 minuter sedan kom på vad jag ska sy av den nya utmaningen! Ska bli kul!!!
    Nu är det brått Pingelträff!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Det är alltid sorgligt när någon slutar i ens grupp,,men det finns oxså fördelar.Ni får ta en tur till Göteborg och Partille och dra handbromsen i Varberg där det kan väntas pauskaffe!!!
    Ni har jobbat bra på alla era hyss..../kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv