tisdag 14 juni 2011

Julabad i juni

är underbart, alltså ett badkar fullt med varmt vatten, det finns inget som slår det. Alla utom mannen som inte tycker så mycket om att bada har julabadat ikväll. Avloppet stod emot kemikalier och benhår utan att stoppa så vi får anta att det var den 50 cm långa roten med utlöpare som var skuld de sista veckornas icke badande. Ja, ni vet ju alla att jag julabadar varje dag. Det bästa med morgondagen lär säkert bli att jag kan morna mig i badkaret strax efter 7.
Imorgon kan jag gå i knäkort kjol till jobbet utan att behöva skämmas alltför mycket!!
Just nu sitter jag och lyssnar till Eva Eastwoods nya skiva, den är på svenska och det svänger så att man blir riktigt glad.
Taket har nu fått ny isolering och masonit lite mer än halva vägen upp på framsidan, med tanke på vad som sas igår på morgonen så trodde inte jag att det skulle gå så fort, dessutom ska den stora materialleveransen med isolering, masonit, råspont och läkt komma imorgon. Undrar om "tigerkaka" i chokladsmak kan få ännu mer sprutt på dem?
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Skönt att det går framåt eller uppåt skulle jag kanske skriva!
    Naturligtvis går det inte fortare med tigerkaka!
    De kommer att ta paus och sitta och mumsa och äta!!
    Fast du blir nog poppis och det förtjänar du!!!
    Kramar Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv