måndag 27 juni 2011

Måndag och inga bilder i sikte

men snart så, har bara några trådar att fästa på påsen/väskan som sonen ska bära skor och stövlar i till dagis. Bye, bye systembolagspåsar säger han just nu men han lär väl börja bära på sådana igen om en så där 15 år eller så.
På sybordet ligger det en påbörjad dito till dottern men tiden räckte inte till i helgen, hennes ska användas till gummistövlar och regnkläder när hon ska ut och resa, så det får bli morgondagens problem.
Mina remsor med turkost och zebra blev förpassade lite snett till vänster på sybordet när jag började med de andra projekten, men de hamnar centralt på bordet imorgon.
Som en kommentar till era kommentarer om färgval och kanske också modellval, så var det faktiskt inte jag som var utsatt för kommentaren om ska dottern få den. Det är en för mig helt okänd person som fick den kommentaren men jag känner med henne för ibland är vi människor obetänksamma.
Utanför mitt fönster låter det som om vi snart har ett nytt plockepinn som ska till tippen, det är i och för sig skönt men det känns som om vi bor på soptippen emellanåt. Ändå hjälper jag bara till med att fylla släpen.
Ha en skön måndag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

Bloggarkiv